Home

Informaţii generale

La secția consulară a Ambasadei României din Paris se eliberează următoarele tipuri de documente: documente de călătorie (pașapoarte și titluri de călătorie), acte notariale (procuri și declarații), acte de stare civilă (certificate de naștere, căsătorie și deces), caziere judiciare, certificate de cutumă, adeverințe diverse, vize etc.

Puteți obține informații privind serviciile consulare, face programări pentru pașapoarte și titluri de călătorie și trimite cererile pe cale electronică, accesând portalul Econsulat.ro. La prezentarea dumneavoastră la ghișeu, cererea  va fi accesată direct din acest portal de către lucrătorii consulari. Preluarea și soluționarea tuturor cererilor de servicii consulare este informatizata. La prezentarea la ghișeu, nu este necesară completarea formularelor pe suport hârtie.

Solicitanții sunt rugați să efectueze plata cu cardul bancar!! Este acceptată și plata în numerar, însă nu se acceptă CEC-urile. Pentru valoarea taxelor consulare, apăsați aici.

Programul de lucru cu publicul al Secției Consulare a Ambasadei României la Paris este următorul :

Luni, Marți, Miercuri, Joi:

  • 09.00 - 14.00 - Preluare toate tipurile de cereri
  • 15.00-16.00 - Eliberarea documentelor prelucrate și a pașapoartelor    

Vineri

  • 09.00 - 12.00 - Preluare cereri numai pentru pașapoarte și titluri de călătorie
  • ATENŢIE! Programarea pentru depunerea cererilor de pașaport este obligatorie!

Vă puteți programa online accesând site-ul Econsulat.ro, prin fax la nr. 01 44 18 90 17, direct la ghișeu sau telefonic, de luni până joi între orele 15.00-17.00, la numărul 06 75 77 67 47.

Persoanele programate pentru pașapoarte și titluri de călătorie sunt rugate să se prezinte la ghișeul pentru pașapoarte cu zece minute înainte de ora prevăzută pentru depunerea cererii. În cazul cererilor de pașapoarte și titluri de călătorie, solicitanții vor prezenta documentele necesare, în original și copii, vor achita taxa aferentă, după care solicitantul va aștepta în sală pentru preluarea amprentelor, a fotografiei și a semnăturii în sistemul electronic.

Cererile pentru titlurile de călătorie se pot depune fie pe bază de programare fie direct la ghișeu, fără programare în prealabil, în situații de urgenţă. În cazul în care se solicită eliberarea titlului de călătorie fără programare, vă rugăm să aveți în vedere faptul că cererile persoanelor care au programare vor fi preluate cu prioritate.

Vă rugăm să aveți în vedere că în perioadele de vară, în apropierea sărbătorilor și a vacanțelor școlare, numărul solicitărilor de documente de călătorie este semnificativ mai ridicat. În consecință, vă recomandăm să verificați valabilitatea documentelor de călătorie și să întreprindeți demersurile pentru preschimbarea acestora din timp. 

Restul serviciilor consulare (în afara cererilor de pașapoarte) se prestează fără programare.

La intrarea în sală, sunteți rugați sa luați un bon de ordine. Eliberarea actelor notariale se face, de regulă, in aceeași zi, respectiv în termen de maxim 48 de ore pentru serviciile notariale complexe. Pentru alte tipuri de acte, puteți obține la ghișeu informații cu privire la termenul de eliberare. 

Pentru a micșora timpii de așteptare la Secția consulară, vă recomandăm:

  • să aveți asupra dumneavoastră originale și copii ale documentelor de identitate și ale celorlalte documente necesare în vederea îndeplinirii serviciului consular solicitat;
  • să evitați deplasarea la ghișeu însoțiți de rude sau prieteni care nu doresc servicii consulare.

Zile nelucrătoare

In conformitate cu legislația româna sunt zile nelucrătoare:

  • 1 ianuarie, 2 ianuarie (Anul Nou)
  • 24 ianuarie (Ziua Unirii Principatelor Române)
  • 1, 2 mai (Ziua Muncii si Pastele)
  • 19-20  iunie (Rusalii)
  • 15 august (Adormirea Maicii Domnului)
  • 30 noiembrie (Sfântul Andrei)
  • 1 decembrie (Ziua Națională a României)
  • 25 decembrie - 26 decembrie (Crăciunul).

In zilele nelucrătoare potrivit legislației franceze (« Jours fériés »), dacă nu coincid cu cele din Romania, Secția Consulara are program normal de lucru cu publicul.

Înregistrarea voluntară a cetățenilor români la Secția consulară a Ambasadei

Pentru a veni în sprijinul cetățenilor români aflați în Franța, în cazul producerii unor situații de criză, la nivelul Ambasadei a fost constituit un Registru Unic, cu respectarea prevederilor Legii 677/2001 referitoare la protecția datelor cu caracter personal. Acest Registru Unic facilitează o evidență centralizată și actualizată a cetățenilor români din circumscripția consulară care se înregistrează în mod voluntar la misiune, fapt de natură să permită o intervenție promptă a autorităților consulare în sprijinul acestora, în situații limită. Pentru înregistrare, vă rugăm să vă conectați la portalul Econsulat.ro.

Competență teritorială Paris: 

Departamentele Ville de Paris, Seine-et-Marne, Yvelines, Essonne, Hauts-de-Seine, Seine-Saint-Denis, Val de Marne, Val D’Oise, Aisne, Ardennes, Aube, Calvados, Charente, Charente-Maritime, Cher, Cotes-D’Armor, Dordogne, Eure, Eure-et-Loir, Finistère, Gironde, Ille-et-Vilaine, Indre, Indre-et-Loire, Landes, Loir-et-Cher, Loire Atlantique, Loiret, Lot-et-Garonne, Maine-et-Loire, Manche, Marne, Mayenne, Morbihan, Nord, Oise, Orne, Pas-de-Calais, Sarthe, Seine-Maritime, Deux-Sèvres, Somme, Vendée, Vienne, Yonne et Territoires d’Outre-mer. 

Competență teritorială Consulatul General Lyon:

Departamentele Rhône, Ain, Haute-Savoie, Savoie, Isère, Drôme, Ardèche, Loire, Puy-de-Dôme, Haute-Loire, Cantal, Allier, Haute-Vienne, Corrèze, Creuse, Nièvre, Saône-et-Loire, Côte-d`Or, Jura

Competență teritorială Consulatul General Marsilia:

Departamentele Alpes Maritimes, Pyrénées-Orientales, Var, Ariège, Alpes de Haute Provence,  Haute Garonne,  Hautes-Alpes,  Tarn et Garonne,  Vaucluse,  Lot,  Bouches-du-Rhône,  Gers,  Gard,  Hautes-Pyrénées,  Lozère,  Pyrénées-Atlantiques,  Hérault,  Haute-Corse,  Aveyron,  Corse-du-Sud ,  Tarn,  Principatul din Andorra,  Aude

Competență teritorială Consulatul General Strasburg:

Departamentele Bas-Rhin, Haut-Rhin, Vosges, Meurthe-et-Moselle, Moselle, Meuse, Haute-Marne, Doubs, Haute-Saone, Territoire de Belfort.

Actele necesare pentru votul în Franța la alegerile parlamentare din 11 decembrie 2016

23.11.2016

Dacă aveți domiciliul în Franța, este suficient să prezentați pașaportul românesc, valabil, …

Harta secțiilor de votare pentru alegerile parlamentare din data de 11 decembrie a.c.

14.11.2016

Harta cu adresele celor 16 secții de votare organizate pe teritoriul Franței pentru alegerile…

Un an de la atentatele de la Paris

13.11.2016

Reprezentanții Ambasadei au fost astăzi alături de familiile celor doi români uciși în…

Decizia Comisiei de atribuire a bursei „Ierunca-Lovinescu” pentru 2016/2017

11.11.2016

Comisia constituită în vederea organizării concursului pentru selecția și atribuirea bursei…