Servicii consulare. Vize

Asistenţă şi servicii consulare pentru cetăţenii români

Programarea se poate face prin portalul extern www.econsulat.ro sau la numărul de telefon 0675776747, de luni până joi, între orele 14:00-16:00. Având în vedere numărul considerabil de apeluri, vă sfătuim să privilegiaţi platforma www.econsulat.ro.

Programarea pentru înscrierea actelor de stare civilă (naștere, căsătorie, deces) se poate face exclusiv prin portalul extern www.econsulat.ro, deoarece este necesară verificarea prealabilă a documentelor.

 

Pentru a obţine informaţii cu privire la procedurile de urmat în funcţie de serviciul consular solicitat, vă rugăm să consultaţi rubricile corespunzătoare de pe site-ul Ambasadei, respectiv site-ul Centrului de Contact şi Support al Cetăţenilor Români din Străinătate (CCSCRS) https://informatiiconsulare.ro/mae/

Programul de lucru cu publicul al Secției Consulare a Ambasadei României la Paris este următorul :

Luni, Marți, Miercuri, Joi:

  • 09.00 - 14.00 - Preluare toate tipurile de cereri, exclusiv cu programare prealabilă
  • 15.00-16.00 – Eliberare pașapoarte    

Vineri

  • 09.00 - 12.00 - Preluare cereri de pașapoarte cu programare și titluri de călătorie

Persoanele programate sunt rugate să se prezinte la ghișeul corespunzător cu zece minute înainte de ora prevăzută pentru depunerea cererii. În cazul cererilor de pașapoarte și titluri de călătorie, solicitanții vor prezenta documentele necesare, în original și copii, vor achita taxa aferentă, după care solicitantul va aștepta în sală pentru preluarea amprentelor, a fotografiei și a semnăturii în sistemul electronic.

În situații de urgență, probată prin documente justificative, cererile vor putea fi preluate, în mod excepțional, fără programare. În acest caz, vă rugăm să aveți în vedere faptul că cererile persoanelor care au programare vor fi preluate cu prioritate.

Vă rugăm să aveți în vedere că în perioadele de vară, în apropierea sărbătorilor și a vacanțelor școlare, numărul solicitărilor de documente de călătorie este semnificativ mai ridicat. În consecință, vă recomandăm să verificați valabilitatea documentelor de călătorie și să întreprindeți demersurile pentru preschimbarea acestora din timp. 

De asemenea, având în vedere volumul ridicat de solicitări, vă recomandăm să solicitați din timp o programare pentru oricare serviciu consular.

În funcție de tipul de document solicitat, puteți obține la ghișeu informații cu privire la termenul de eliberare. 

Solicitanții sunt încurajați să utilizeze platforma online Econsulat.ro!

Portalul Econsulat.ro poate fi accesat pentru:

- a obține informații privind serviciile consulare;

- a face programări pentru toate tipurile de servicii consulare;

- a încărca, pe cale electronică, cererile pentru toate tipurile de servicii. ATENŢIE! Cererile se vor depune personal la ghișeul Secției consulare la data programării însă cererile introduse în prealabil în portalul Econsulat.ro, vor putea fi prelucrate cu rapiditate de către lucrătorii consulari. Introducerea cererilor pe cale electronică, prin portalul Econsulat.ro, va permite eliberarea anumitor categorii de documente (procuri, declarații) în cel mai scurt timp.

Platforma Econsulat.ro este foarte simplu de accesat: după crearea unui cont, selectați serviciul solicitat, introduceți toate datele cerute după care alegeți data și ora la care doriți să vă prezentați la Sectia consulară. Vă sugeram ca înainte de introducerea cererii să consultați informațiile privind documentele necesare si procedura obținerii serviciului consular, disponibile în același portal. Dorim să vă atragem atenția asupra importanței selectării tipului de serviciu dorit și finalizării cererii astfel încât cererea, respectiv programarea dumneavoastră să fie validată.

Preluarea și soluționarea tuturor cererilor de servicii consulare este informatizata. La prezentarea la ghișeu, pentru majoritatea serviciilor consulare, nu este necesară completarea formularelor pe suport hârtie.

Legea nr. 1/2017 privind eliminarea unor taxe și tarife, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, intrată în vigoare la 1 februarie 2017, a modificat taxele percepute pentru serviciile consulare. Lista serviciilor supuse taxelor consulare și valoarea acestora poate fi consultată AICI.

 

Lista secțiilor de votare organizate în Franța și Monaco pentru alegerile prezidențiale din luna noiembrie 2019

25.10.2019

1. Paris 1 - Ambasadă, Palatul Béhague, etaj 1, 123, Rue Saint-Dominique, 75007, Paris 2. Paris …

Inaugurarea „Promenadei Regina Maria a României” la Paris: „Da, Majestate, Parisul vă iubește și vă va iubi mereu”

15.10.2019

Astăzi, 15 octombrie 2019, a avut loc la Paris inaugurarea „Promenadei Regina Maria a…

Recepție în onoarea Secretarei Generale a Francofoniei, Louise Mushikiwabo, organizată de ambasadorul Luca Niculescu, președinte al GAFF

19.09.2019

Ambasadorul României în Franța, Luca Niculescu, a găzduit miercuri, 18 septembrie 2019, în …