Asistenţă şi servicii consulare pentru…

Documente de călătorie

INFORMAŢII GENERALE

Cadrul juridic:

România, ca stat membru al Uniunii Europene, a introdus în circulaţie paşapoarte electronice care conţin datele biometrice ale titularului (amprente digitale şi fotografia) în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 2252/2004 din 13 decembrie 2004 privind standardele pentru elementele de securitate şi elementele biometrice integrate în paşapoarte şi în documente de călătorie emise de statele membre.

  • Legea nr. 248/ 2005 privind regimul liberei circulaţii a cetăţenilor români în străinătate cu modificările şi completările ulterioare
  • H.G. nr. 94/26.01.2006 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a legii nr. 248/2005;
  • Paşapoartele româneşti îşi păstrează valabilitatea până la data expirării.
  • Paşapoartele româneşti model 2001 nu se pot prelungi.
  • Reglementările legale în vigoare NU permit depunerea cererilor pentru eliberarea paşapoartelor prin mandatar cu procură specială sau prin poştă.
  • Fiecare minor care circulă în străinătate trebuie să aibă propriul document de călătorie  (paşaport sau carte de identitate) – nu mai poate fi inclus în documentul de călătorie al părinţilor.
  • Valabilitatea paşaportului electronic este de 5 ani, iar pentru minorii cu vârsta sub 12 ani, valabilitatea acestuia este de 3 ani.


DEPUNEREA CERERII:

  • Personal, în ţară, la Serviciul Public Comunitar pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Simple din subordinea Instituţiiilor Prefectului de pe raza judeţului de domiciliu.
  • Personal, la Secţia consulară a Ambasadei României la Paris sau la unul dintre Consulatele Generale ale României din Strasbourg, Lyon sau Marsilia - dacă vă aflaţi în Franţa şi nu doriţi să vă deplasaţi în România.

ATENŢIE! Programarea pentru depunerea cererilor de pașaport este obligatorie!

Vă puteți programa online accesând site-ul Econsulat.ro, prin fax la nr. 01 44 18 90 17, direct la ghișeu sau telefonic, de luni până joi între orele 15.00-17.00, la numărul 06 75 77 67 47.

Persoanele programate pentru pașapoarte și titluri de călătorie sunt rugate să se prezinte la ghișeul pentru pașapoarte cu zece minute înainte de ora prevăzută pentru depunerea cererii. În cazul cererilor de pașapoarte și titluri de călătorie, solicitanții vor prezenta documentele necesare, în original și copii, vor achita taxa aferentă, după care solicitantul va aștepta în sală pentru preluarea amprentelor, a fotografiei și a semnăturii în sistemul electronic.

Titlurile de călătorie se pot depune fie pe bază de programare fie direct la ghișeu, fără programare în prealabil, în situații de urgență. În cazul în care se solicită eliberarea titlului de călătorie fără programare, vă rugăm să aveți în vedere faptul că cererile persoanelor care au programare vor fi preluate cu prioritate.

Vă rugăm să aveți în vedere că în perioadele de vară, în apropierea sărbătorilor și a vacanțelor școlare, numărul solicitărilor de documente de călătorie este semnificativ mai ridicat. În consecință, vă recomandăm să verificați valabilitatea documentelor de călătorie și să întreprindeți demersurile pentru preschimbarea acestora din timp. 

Cererile de pașaport electronic depuse la Secția consulară se preiau în sistem electronic securizat și se vor transmite spre prelucrare și aprobare autorităților de resort din România.

Prezența la Secția consulară a solicitanților pentru depunerea cererii este absolut obligatorie pentru preluarea datelor biometrice - fotografierea și preluarea amprentelor digitale ale viitorilor titulari de pașapoarte, conform normelor legale în vigoare.

RECOMANDARE: pentru asigurarea unei bune calități a fotografiei, va rugam să evitați îmbrăcămintea de culoare deschisă.

La preluarea imaginii faciale, solicitantul nu trebuie să aibă capul acoperit, ochii închiși ori să poarte ochelari, iar expresia feței acestuia trebuie să fie neutră. Prin excepție, preluarea imaginii faciale se poate realiza cu capul acoperit, pentru motive religioase, cu condiția ca fața titularului, de la baza bărbiei și până la frunte, sa fie vizibilă în mod clar și fără umbre de lumina.

După depunerea cererii, pașapoartele vechi aflate în curs de valabilitate se returnează solicitanților și pot fi folosite până la ridicarea pașaportului nou.


ELIBERARE:

  • Pașapoartele electronice nu se eliberează în regim de urgență. Pașapoartele electronice se confecționează în România și se trimit ulterior la Secția consulară. Termenul de obținere a unui pașaport electronic este de aproximativ 30 de zile lucrătoare de la data depunerii cererii.
  • Puteți verifica dacă pașaportul dumneavoastră este disponibil la Secția consulară Paris accesând link-ul paris.mae.ro/cauta-pasaport
  • Program eliberare paşapoarte – de luni până joi, între orele 15h00 şi 16h00.
  • În conformitate cu articolul 14, alineatul 1 din HG nr. 94/2006 cu modificările şi completările ulterioare, paşaportul se eliberează doar personal, titularului, sau unei persoane împuternicite de titular prin procură autentică, prezentând chitanţa, cartea de identitate si paşaportul anterior.  
  • Este necesară prezentarea pașaportului vechi. Pașaportul vechi se anulează și se remite titularului spre păstrare.

ATENTIE: Pentru pașapoartele cu domiciliul în Franța – este necesară prezentarea cărții de identitate – dacă există. În conformitate cu Legea nr. 248/2005 art. 34, cetăţeanul român care îşi stabileşte domiciliul în străinătate are obligaţia să predea actul de identitate care atestă domiciliul în România (cartea de identitate sau buletinul), emis de autorităţile române.

Actele necesare pentru votul în Franța la alegerile parlamentare din 11 decembrie 2016

23.11.2016

Dacă aveți domiciliul în Franța, este suficient să prezentați pașaportul românesc, valabil, …

Harta secțiilor de votare pentru alegerile parlamentare din data de 11 decembrie a.c.

14.11.2016

Harta cu adresele celor 16 secții de votare organizate pe teritoriul Franței pentru alegerile…

Un an de la atentatele de la Paris

13.11.2016

Reprezentanții Ambasadei au fost astăzi alături de familiile celor doi români uciși în…

Decizia Comisiei de atribuire a bursei „Ierunca-Lovinescu” pentru 2016/2017

11.11.2016

Comisia constituită în vederea organizării concursului pentru selecția și atribuirea bursei…