Asistenţă şi servicii consulare pentru…

Documente de călătorie

INFORMAŢII GENERALE

Cadrul juridic:

România, ca stat membru al Uniunii Europene, a introdus în circulaţie paşapoarte electronice care conţin datele biometrice ale titularului (amprente digitale şi fotografia) în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 2252/2004 din 13 decembrie 2004 privind standardele pentru elementele de securitate şi elementele biometrice integrate în paşapoarte şi în documente de călătorie emise de statele membre.

  • Legea nr. 248/ 2005 privind regimul liberei circulaţii a cetăţenilor români în străinătate cu modificările şi completările ulterioare
  • H.G. nr. 94/26.01.2006 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a legii nr. 248/2005;
  • Paşapoartele româneşti îşi păstrează valabilitatea până la data expirării.
  • Paşapoartele româneşti model 2001 nu se pot prelungi.
  • Reglementările legale în vigoare NU permit depunerea cererilor pentru eliberarea paşapoartelor prin mandatar cu procură specială sau prin poştă.
  • Fiecare minor care circulă în străinătate trebuie să aibă propriul document de călătorie  (paşaport sau carte de identitate) – nu mai poate fi inclus în documentul de călătorie al părinţilor.
  • Valabilitatea paşaportului electronic este de 5 ani, iar pentru minorii cu vârsta sub 6 ani, valabilitatea acestuia este de 3 ani.


DEPUNEREA CERERII:

  • Personal, în ţară, la Serviciul Public Comunitar pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Simple din subordinea Instituţiiilor Prefectului de pe raza judeţului de domiciliu.
  • Personal, la Secţia consulară a Ambasadei României la Paris - dacă vă aflaţi în Franţa sau la Oficiile consulare de la Strasbourg, Lyon şi Marsilia şi nu doriţi să vă deplasaţi în România.

Incepand cu data de 1 septembrie 2015 depunerea actelor pentru pasapoarte se va face pe baza de programare.

Programarea se poate face prin e-mail la adresa programare@amb-roumanie.fr , prin fax la nr.  01 44 18 90 17 sau direct la ghiseu,  iar calendarul de disponibilitati poate fi accesat AICI. Va rugam sa precizati in mesaj numele persoanei careia i se face documentul de calatorie, daca este vorba despre un adult sau un minor si ce tip de document solicita : pasaport electronic, pasaport temporar sau titlu de calatorie , data si ora la care doriti programarea. 


Secţia consulară a Ambasadei României la Paris este competentă pentru preluarea cererilor, datelor şi documentelor justificative ale solicitanţilor pe care le transmite automat în România în sistem electronic securizat.

Prezenţa personală la Secţia consulară a solicitanţilor pentru depunerea cererii este absolut obligatorie întrucat este necesară preluarea datelor biometrice - fotografierea şi preluarea amprentelor digitale ale viitorilor titulari de paşapoarte, conform normelor legale în vigoare.

RECOMANDARE: pentru asigurarea unei bune calitati a fotografiei, va rugam sa evitati imbracamintea de culoare deschisa

La preluarea imaginii faciale, solicitantul nu trebuie să aibă capul acoperit, ochii închişi ori să poarte ochelari, iar expresia feţei acestuia trebuie să reprezinte o stare comună. Prin exceptie, preluarea imaginii faciale se poate realiza cu capul acoperit, pentru motive religioase, cu condiţia ca faţa titularului, de la baza bărbiei şi până la frunte, sa fie vizibilă în mod clar şi fără umbre de lumina.

După depunerea cererii, paşapoartele vechi aflate în curs de valabilitate se returnează solicitanţilor şi pot fi folosite până la ridicarea paşaportului nou.


ELIBERARE:

  • Paşapoartele electronice nu se eliberează în regim de urgenţă. Pasapoartele electronice se confectionează în România şi se trimit ulterior la Secţia consulară.
  • În conformitate cu articolul 14, alineatul 1 din HG nr. 94/2006 cu modificările şi completările ulterioare, paşaportul se eliberează doar personal, titularului, sau unei persoane împuternicite de titular prin procură autentică, prezentând chitanţa, cartea de identitate si paşaportul anterior.  
  • Este necesară prezentarea paşaportului vechi. Paşaportul vechi se anulează şi se remite titularului spre păstrare.

ATENTIE: Pentru paşapoartele cu domiciliul în Franţa – este necesară prezentarea cărţii de identitate – dacă există. În conformitate cu Legea nr.248/2005 art.34, cetăţeanul român care îşi stabileşte domiciliul în străinătate are obligaţia să predea actul de identitate care atestă existenţa domiciliului în România (cartea de identitate sau buletin), emis de autorităţile române.

 

Concurs

28.08.2015

Pentru a permite accesul unui număr cât mai mare de copii la concursul dedicat Zilei Limbii…

Programări pașapoarte Secția Consulară

21.08.2015

Incepand cu data de 1 septembrie 2015 cetatenii romani vor avea posibilitatea de a obtine…

Invitaţie de participare la selecţia de oferte pentru servicii de reprezentare juridică

11.08.2015

Pentru atribuirea contractului de reprezentare juridică a intereselor României, prin intermediul…

Concurs

07.08.2015

Cu ocazia Zilei Limbii Române, 31 august, Ambasada României organizează un concurs de redactare…