Asistenţă şi servicii consulare pentru…

Documente de călătorie

INFORMAŢII GENERALE

Cadrul juridic:

România, ca stat membru al Uniunii Europene, a introdus în circulaţie paşapoarte electronice care conţin datele biometrice ale titularului (amprente digitale şi fotografia) în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 2252/2004 din 13 decembrie 2004 privind standardele pentru elementele de securitate şi elementele biometrice integrate în paşapoarte şi în documente de călătorie emise de statele membre.

  • Legea nr. 248/ 2005 privind regimul liberei circulaţii a cetăţenilor români în străinătate cu modificările şi completările ulterioare
  • H.G. nr. 94/26.01.2006 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a legii nr. 248/2005;
  • Paşapoartele româneşti îşi păstrează valabilitatea până la data expirării.
  • Paşapoartele româneşti model 2001 nu se pot prelungi.
  • Reglementările legale în vigoare NU permit depunerea cererilor pentru eliberarea paşapoartelor prin mandatar cu procură specială sau prin poştă.
  • Fiecare minor care circulă în străinătate trebuie să aibă propriul document de călătorie  (paşaport sau carte de identitate) – nu mai poate fi inclus în documentul de călătorie al părinţilor.
  • Valabilitatea paşaportului electronic este de 5 ani, iar pentru minorii cu vârsta sub 12 ani, valabilitatea acestuia este de 3 ani.


DEPUNEREA CERERII:

  • Personal, în ţară, la Serviciul Public Comunitar pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Simple din subordinea Instituţiiilor Prefectului de pe raza judeţului de domiciliu.
  • Personal, la Secţia consulară a Ambasadei României la Paris - dacă vă aflaţi în Franţa sau la Oficiile consulare de la Strasbourg, Lyon şi Marsilia şi nu doriţi să vă deplasaţi în România.

Programarea pentru depunerea cererilor de pașaport  este obligatorie!

Vă puteți programa online accesând site-ul Econsulat.ro. Dupa crearea unui cont pe Econsulat.ro puteti sa selectati serviciul consular dorit si sa generati cererea de servicii consulare online, urmand ca la prezentarea la ghiseu cererea dvs. sa fie accesata direct din acest portal de catre lucratorii consulari.  Programarea pentru pasapoarte si titluri de calatorie se poate face si prin FAX la nr 01 44 18 90 17 sau direct la ghiseu. 

Persoanele programate pentru pentru pasapoarte si titluri de calatorie sunt rugate sa se prezinte la ghiseul pentru pasapoarte cu zece minute inainte de ora prevazuta pentru depunerea cererii.   În cazul cererilor de paşapoarte şi titluri de călătorie, solicitanţii vor prezenta documentele, originale si copii, achitând  taxa aferentă, după care se va aştepta în sală pentru preluarea amprentelor, fotografiei şi semnăturii în sistemul electronic.

Solicitantii de titluri de calatorie se pot prezenta fara programare la ghiseu, daca au nevoie de document in regim de urgenta sau pot face programare. Daca doriti un titlu de calatorie si nu aveti programare, trebuie sa aveti in vedere faptul ca au prioritate persoanele care au programare si ca in perioada de vara numarul de solicitari este foarte ridicat.

Secţia consulară a Ambasadei României la Paris este competentă pentru preluarea cererilor, datelor şi documentelor justificative ale solicitanţilor pe care le transmite automat în România în sistem electronic securizat.

Prezenţa personală la Secţia consulară a solicitanţilor pentru depunerea cererii este absolut obligatorie întrucat este necesară preluarea datelor biometrice - fotografierea şi preluarea amprentelor digitale ale viitorilor titulari de paşapoarte, conform normelor legale în vigoare.

RECOMANDARE: pentru asigurarea unei bune calitati a fotografiei, va rugam sa evitati imbracamintea de culoare deschisa

La preluarea imaginii faciale, solicitantul nu trebuie să aibă capul acoperit, ochii închişi ori să poarte ochelari, iar expresia feţei acestuia trebuie să reprezinte o stare comună. Prin exceptie, preluarea imaginii faciale se poate realiza cu capul acoperit, pentru motive religioase, cu condiţia ca faţa titularului, de la baza bărbiei şi până la frunte, sa fie vizibilă în mod clar şi fără umbre de lumina.

După depunerea cererii, paşapoartele vechi aflate în curs de valabilitate se returnează solicitanţilor şi pot fi folosite până la ridicarea paşaportului nou.


ELIBERARE:

  • Paşapoartele electronice nu se eliberează în regim de urgenţă. Pasapoartele electronice se confectionează în România şi se trimit ulterior la Secţia consulară.
  • În conformitate cu articolul 14, alineatul 1 din HG nr. 94/2006 cu modificările şi completările ulterioare, paşaportul se eliberează doar personal, titularului, sau unei persoane împuternicite de titular prin procură autentică, prezentând chitanţa, cartea de identitate si paşaportul anterior.  
  • Este necesară prezentarea paşaportului vechi. Paşaportul vechi se anulează şi se remite titularului spre păstrare.

ATENTIE: Pentru paşapoartele cu domiciliul în Franţa – este necesară prezentarea cărţii de identitate – dacă există. În conformitate cu Legea nr.248/2005 art.34, cetăţeanul român care îşi stabileşte domiciliul în străinătate are obligaţia să predea actul de identitate care atestă existenţa domiciliului în România (cartea de identitate sau buletin), emis de autorităţile române.

 

Alegeri parlamentare 2016 – înscrierea în Registrul electoral pentru votul în străinătate

08.07.2016

De la 1 aprilie a.c., vă puteți înscrie în Registrul electoral cu opțiunea „vot prin…

Profesorul Cicerone Rotaru, omagiat la Ambasada României la Paris

27.07.2016

Cu ocazia împlinirii a 90 de ani, ambasadorul Luca Niculescu i-a înmânat prof. dr. h. c.…

Comunicat de presă

15.07.2016

Ca urmare a atacului de la Nisa soldat cu numeroase victime, Ambasada României la Paris și…