Înscrierea actelor de stare civilă emise de…

Certificate de căsătorie

Înscrierea căsătoriilor se poate solicita la misiunea diplomatică sau la oficiile consulare ale României din statul unde s-a încheiat căsătoria.

 

Documente necesare:

  • Pentru accelerarea procedurii, este recomandat solicitanților să genereze cererea de servicii consulare online, pe portalul Econsulat.ro, înainte de prezentarea la ghișeu;
  • copia integrală („ la copie intégrale de l’acte de mariage”) a actului de căsătorie francez în original;
  • extras plurilingv după actul de căsătorie („extrait plurilingue de l’acte de mariage”) emis de primăria franceză, în original; dacă nu posedați extrasul plurilingv, puteți prezenta  traducerea în limba română a copiei integrale a actului de căsătorie francez efectuată de către un traducător autorizat și legalizată la Camera de Comerț, la primărie sau la un notar francez, în original;
  • cărțile românești de identitate;
  • pașapoartele românești însoțite de titlurile de sejur pentru cetățenii români care au înscrisă în pașaport mențiunea Franța;
  • pașaport valabil pentru soțul care nu este cetățean român;
  • certificatele de naștere ale soților (în cazul în care soțul este cetățean străin, actul acestuia trebuie sa corespundă cerințelor HG 64/2011, art. 72 alin (6) si este necesară traducerea în limba română a certificatului său de naștere străin sau prezentarea unui extras multilingv);
  • În situația în care au intervenit modificări la numele/prenumele persoanelor menționate în act (soți/părinții soților) trebuie prezentate documentele necesare în vederea clarificării neconcordanțelor.

 

NOTĂ: Pentru depunerea dosarului este necesară prezența ambilor soți la ambasadă în vederea semnării declarațiilor (de regim matrimonial și privind numele purtat după căsătorie). În cazul în care unul dintre soți nu cunoaște limba română, trebuie să se prezinte la ambasada însoțit de un traducător/interpret autorizat .

După înscrierea actului se eliberează un certificat de căsătorie românesc.

Certificatul românesc de căsătorie se eliberează numai soțului cetățean român.

Începând cu 1 februarie 2017, data intrării în vigoare a Legii nr. 1/2017 privind eliminarea unor taxe și tarife, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, acest tip de serviciu consular se efectuează în regim de gratuitate. Certificatul de căsătorie românesc se obține în aproximativ o lună de la depunerea cererii. 

Inaugurarea „Promenadei Regina Maria a României” la Paris: „Da, Majestate, Parisul vă iubește și vă va iubi mereu”

15.10.2019

Astăzi, 15 octombrie 2019, a avut loc la Paris inaugurarea „Promenadei Regina Maria a…

Recepție în onoarea Secretarei Generale a Francofoniei, Louise Mushikiwabo, organizată de ambasadorul Luca Niculescu, președinte al GAFF

19.09.2019

Ambasadorul României în Franța, Luca Niculescu, a găzduit miercuri, 18 septembrie 2019, în …

Forumul Românilor de Pretutindeni

22.07.2019

Anunț din partea Ministerului pentru Românii de Pretutindeni Ministerul pentru Românii de…