Înscrierea actelor de stare civilă emise de…

Certificate de deces

  • Pentru a produce efecte juridice față de autoritățile române, decesul înregistrat la autoritățile locale din țara în care s-a produs, trebuie să fie transcris la primăria de la domiciliul solicitantului din România sau de la ultimul domiciliu al defunctului din România, respectiv înscris în registrele de stare civilă românești la misiunea diplomatică sau la unul dintre oficiile consulare ale României din statul în care a fost înregistrat.
  • Dacă ambasadă sau consulatul României sunt notificate despre decesul unui cetățean român de către autoritățile locale, acestea informează Ministerul Administrației și Internelor din România, care va anunța familia.
  • Înscrierea decesului la ambasada sau la consulatul României permite eliberarea unui certificat de deces românesc.

 

Eliberarea de către Ambasadă a certificatului de deces este GRATUITĂ. 

Atenție: eliberarea certificatului de deces românesc se poate face numai pe baza certificatului de deces eliberat inițial de autoritățile locale din țara respectivă și pe baza altor documente prevăzute de legislația română redate mai sus.

În situația în care au intervenit modificări la numele/prenumele persoanelor menționate în act (persoana decedată/părinții persoanei decedate) trebuie prezentate documentele necesare în vederea clarificării neconcordanțelor.

 

Cererea de înscriere a actului de deces în registrele de stare civilă românești va fi depusă de unul dintre membrii familiei sau de către o altă persoană îndreptățită.

Acte necesare pentru înscrierea certificatului de deces : 

copia integrală a actului de deces („la copie intégrale de l’acte de décès”) eliberată de autoritățile franceze;  extras plurilingv după actul de deces („extrait plurilingue de l’acte de décès”) emis de primaria franceză, în original; daca nu posedați extrasul plurilingv, puteți prezenta traducerea în limba română a copiei integrale a actului de deces francez, efectuată de către un traducător autorizat și legalizată la Camera de Comerț, primărie sau la un notar francez, în original; documentul de identitate valabil al persoanei care solicita înscrierea decesului (pașaport sau carte de identitate);  documentul de identitate al persoanei decedate (pașaport sau carte de identitate) din care sa rezulte ca la data decesului era cetățean român; certificatul de naștere românesc al persoanei decedate; certificatul de căsătorie românesc al defunctului (dacă este cazul);

Inaugurarea „Promenadei Regina Maria a României” la Paris: „Da, Majestate, Parisul vă iubește și vă va iubi mereu”

15.10.2019

Astăzi, 15 octombrie 2019, a avut loc la Paris inaugurarea „Promenadei Regina Maria a…

Recepție în onoarea Secretarei Generale a Francofoniei, Louise Mushikiwabo, organizată de ambasadorul Luca Niculescu, președinte al GAFF

19.09.2019

Ambasadorul României în Franța, Luca Niculescu, a găzduit miercuri, 18 septembrie 2019, în …

Forumul Românilor de Pretutindeni

22.07.2019

Anunț din partea Ministerului pentru Românii de Pretutindeni Ministerul pentru Românii de…