Servicii consulare. Vize

Competenţele funcţionarilor consulari

Ambasada României în Franţa acordă asistenţă consulară:

  • cetăţenilor români, indiferent de ţara de reşedinţă;
  • persoanelor care au şi cetăţenie română (bipatrizi), în anumite situaţii;
  • cetăţenilor statelor UE, în cazul în care ţara lor nu are reprezentanţă diplomatică în Franţa (în conformitate cu articolul 20 din Tratatul Uniunii Europene şi cu prevederile Deciziei 96/409/PESC).  

 

Ce poate face funcţionarul consular pentru a veni în sprijinul dumneavoastră:
  • Acordă asistenţă şi protecţie consulară cetăţenilor români în mod egal, fără deosebire de sex, rasă, vârstă, religie, în limitele prevăzute de normele de drept internaţional şi de reglementările locale în vigoare.
  • Abordează problemele dumneavoastră într-o manieră profesională şi în deplină concordanţă cu legislaţia în vigoare.
  • Tratează informaţiile oferite de dumneavoastră în conformitate cu reglementările în vigoare privind protecţia datelor personale.
  • Răspund solicitărilor dumneavoastră în cel mai scurt timp posibil verbal şi/sau în scris.
  • Oferă explicaţii clare pe baza prevederilor legale în vigoare.


În cazuri obişnuite:

  • Vă eliberează, la cerere, documente de călătorie provizorii (titluri de călătorie, paşapoarte temporare) sau vă sprijină pentru preschimbarea documentelor de identitate expirate.
  • Vă sprijină în obţinerea de acte de stare civilă (certificate de naştere, căsătorie sau deces).
  • Prestează servicii notariale (autentificare declaraţii, procuri, legalizare copii înscrisuri etc,).
  • Vă sprijină în procurarea de acte judiciare sau extrajudiciare din ţară.
  • Vă acordă asistenţă pentru redobândirea / renunţarea la cetăţenia română.


În cazuri extreme (arestări, accidente, calamităţi naturale, conflicte armate etc.):

  • Vă contactează în cel mai scurt timp din momentul în care află despre situaţia dumneavoastră.
  • Fac demersuri pe lângă autorităţile statului în care vă aflaţi pentru a se informa asupra situaţiei dumneavoastră.
  • Se asigură că vă sunt respectate drepturile şi fac demersuri oficiale în acest sens.
  • Vă ajută să luaţi legătura cu familia, dacă doriţi.
  • Vă oferă consultanţă de specialitate şi asistenţă consulară în cazuri de răpiri, dispariţii sau deces al persoanelor apropiate.
  • Vă pun în contact cu specialişti care vă pot ajuta (avocat, traducător, medic, firme de pompe funebre). 
    ATENŢIE! Ministerul Afacerilor Externe nu răspunde de calitatea serviciilor acestor specialişti.
     
Ce nu poate face funcţionarul consular pentru dumneavoastră:
  • Nu pot influenţa procedurile legale din ţara de reşedinţă.
  • Nu pot să vă ajute să intraţi pe teritoriul ţării de reşedinţă în cazul în care nu posedaţi documente de călătorie valabile, viză de intrare şi nu pot face demersuri care s-ar interfera cu politica de imigrare a statului de reşedinţă.
  • Nu pot face investigaţii.
  • Nu pot să se substituie avocaţilor în cazul unor procese.
  • Nu pot să vă plătească facturile, datoriile sau să acorde împrumuturi.
  • Nu pot face aranjamente de călătorie pentru dumneavoastră.
  • Nu pot să vă găsească un loc de muncă.
  • Nu pot să vă asigure cazare.
  • Nu pot obţine pentru dumneavoastră un tratament preferenţial în instituţiile medicale sau în arest.


Pentru mai multe detalii privind asistenţa consulară, accesaţi site-ul Ministerului Afacerilor Externe - secţiunea Asistenţa consulară.

Sesiune deschisă de finanţări nerambursabile disponibile pentru românii de peste hotare

14.02.2017

Sesiunea de finanţări nerambursabile acordate de Ministerul pentru Românii de Pretutindeni este…

Vizita de lucru a unei delegaţii a Autorităţii Naţionale de Management al Calităţii în Sănătate la Paris - 18-19 ianuarie 2017

23.01.2017

În intervalul 18-19 ianuarie 2017 s-a desfăşurat la Paris vizita de lucru a unei delegaţii a…

ANUNȚ IMPORTANT, în atenția cetățenilor români cu domiciliul sau reședința în Franța

20.01.2017

Începând cu data de 30 ianuarie 2017, toate solicitările de servicii consulare vor fi preluate…